pátek 24. května 2013

♥ Nesmažené jarní závitky




Odmalička miluji jarní závitky. Pamatuji si, jak jsem byla mála a mamka mi nosila klasické smažené jarní závitky od vietnamských kuchařů většinou ze stánku :D. To snad na světě nebyli ani klasické vietnamské restaurace jen stánky na stojáka. Teď už si jarní závitky můžu vychutnat v klidu v restauraci, ale co když jste na tom jako já? Snažíte se jíst zdravě a postupem času se Vám z mastných a smažených jídel dělá zle? Pro sebe a pro ty, co milují jarní závitky jako já jsem připravila mňam zdravou variantu. Chce to jen trpělivost a šikovné prstíčky :D. Vymyslela jsem dvě mňamozní varianty, kde je základ vždy rýžový papír a list salátu.
Suroviny:
základ – rýžový papír nejlépe vhodný k přímé konzumaci i bez smažení (abych řekla pravdu tak to moc nezkoumám), listy salátu (ledového, hlávkového, mini, atd. je to v podstatě jedno jde jen o dobrý základ)
  1. náplň – na cca 8 závitků potřebujeme jednoho tuňáčka ve vlastní šťávě, jednu kostičku Lučiny, hrst bylinek (kudrnka, pažitka, koriandr, atd. dám, na co mám chuť a co mám doma), plnou hrst nahrubo nastrouhané mrkve a lžičku majonézy (majonéza nemusí být, ale mě to s ní nějak lépe chutná)
  2. náplň – na cca 8 závitků potřebujeme plnou hrst uvařených pokrájených rýžových nudlí (myslím tím tenké bílé vlasové rýžové nudle, připravuji je tak, že je zaliji horkou vodou a nechám pár minut nasát to úplně stačí na změknutí), cca 5 nakrájených hub shitake (houby namočím cca na 30 min do horké vody a přiklopím, houby krásně změknou, odstraním pak nožem nohy hub a houby nakrájím na malé kousíčky), 8 krabích tyčinek (které opět namočím jen ho horké vody) nakrájených na malé kousky, 2-3 jarní cibulky nakrájené na malé kolečka, lžíci majonézy
  3. omáčka – cca 10 lžic sojové omáčky, šťáva z ½ citronu, mleté chilli, koriandr
pomůcky: misky, lžíce, formu kam můžu nalít vodu a vejde se mi tam celý rýžový papír (já používám skleněnou formu na dort), dřevěné prkénko a nůž, čistou utěrku, talíř na odkládání závitků
Postup:
  1. namočím si rýžové nudle, krabí tyčinky, shitake houby , vše zvlášť do horké vody a nechám změknout, roztát, nabobtnat cca 30 min
  2. důkladně si properu salát a nechám okapat (aby na něm nebyla žádná voda)
  3. tuňáková náplň – nechám okapat tuňáka ve vlastní šťávě a poté ho smíchám v misce s lučinou, lžičkou majonézy (se sojanézou jsem to nezkoušela), mrkví a bylinkami, vše důkladně promíchám, aby vznikla taková tuhá pomazánka a odložím náplň na později
  4. náplň s nudlemi – vezmu si velkou hrst měkkých rýžových nudlí a nechám pořádně okapat (nechci tam mít žádnou vodu) a pak nudle nakrájím na kousky (krájím od oka na cca 3 cm dlouhé nudličky) nudle smíchám s nakrájenými houbami, tyčinkami a jarní cibulkou, do misky přidám velkou lžíci majonézy a také odložím na stranu
  5. vezmu kulatou nádobu, kam naliji teplou vodu (chci, aby se mi tam vešel celý rýžový papír a mohla jsem ho hned vyndat) na namáčení rýžového papíru
  6. náplně 1. a 2. mám připravené, salát umytý a okapaný – můžeme se pustit do balení závitků  - papír namočím z každé strany, nechám okapat a položím na plochu (nejlépe dřevěné prkénko) na papír hned z kraje položím list salátu a na list položím jednu z náplní (velikosti polévkové lžíce) a začnu motat – jeden smotek dopředu aby nevypadla náplně pak strany a domotám závitek do konce :D a takhle jich připravím cca 16 kousků z každé náplně cca 8 kousků, po smotání závitku si utřu plochu čistou utěrkou aby se mi papír hned nerozmočil
  7. omáčku připravím tak, že smíchám sojovku, šťávu z citronu a chilli s koriandrem horomady
100g jarních závitků má cca 500kJ

Dobrou chuť ♥



Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ děkuji všem, za každý komentář ♥