úterý 23. července 2013

♥ Květáková pizza

            




syrový květákový korpus před vložením do trouby)

Už si měsíc pozoruji, jak se připravuje květáková pizza a sbírám veškerou inspiraci ohledně této dobrůtky a  nějak až teď jsem se rozhodla si ji také připravit a musím říct, že je to opravdu velká dobrota). Vím, že se s květákouvou pizzou roztrhl pytel a je bezpočet způsobů jak si ji připravit, ale opravdu to stojí zato a už i já jsem milovníkem této dobrůtky.

Suroviny:
korpus
-          1 vařený květák
-          cca 2 celá vajíčka
-          cca 100-200 g ovesných vloček (jemných nebo rozmixovaných - předem namočených ve stejném množství vody - přebytečnou vodu vždy sliji a vložky vymačkám)
-          semínka (nemusí být, ale já přidávám – lněná, sezamová, slunečnicová)
-          koření: sůl, pepř
náplň - suroviny na pizzu
-          2 rajčat nakrájená na kolečka
-          1 cibule (bílá nebo červená) nakrájená na kolečka
-          ½ malé cukety nakrájené na kolečka
-          mozarela nakrájená na plátky
-          rajský protlak
-          koření: oregano, bazalka, sůl, chilli, čerstvé bylinky

Postup:
  1. Květák rozdělím na růžičky a uvařím v páře (nebo ve vodě), když je květák měkký tak ho rozmixuji tyčovým mixérem v míse. K rozmixovanému květáku přihodím další suroviny, promíchám a nechám chvilku odležet.
  2.  Na plech dám pečící papír a směs rovnoměrně rozprostřu (aby byl korpus co nejtenčí, použiji i prsty nebo stěrku) a dám do předehřáté trouby na 180-200 stupňů C na cca 30 min, když je korpus zlatý, vyndám ho z trouby.
  3. Mezi tím si na kolečka nakrájím suroviny na náplň. Rajčata, cuketu, cibuli a mozarelu na kolečka. Náplň si můžete samozřejmě udělat podle sebe).
  4. Protlak smíchám s kořením a namažu ho na upečený korpus. Na protlak dále naskládám rajčata cukety na tenké plátky, cibulku a mozarelu a dám zpět do trouby na cca 10-15 min. Po 15ti minutách můžeme papat).
Všem přeji dobrou chuť ♥

4 komentáře:

  1. Tak tento recept vidím poprvé a určitě ho vyzkouším. Musí to být totiž moc dobré.
    Just be yourself by Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Květákovou pizzu mám v merku už dlouho.... ale ne a ne se donutit k tomu koupit květák. :D Doufám, že toto mě už nakoplo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem si tu pizzu dost zjednodušila jsem lenoch :D... je moc dobrá, mňam mňam))... počkej až bude květák v akci a šup na něj)...

      Vymazat

♥ děkuji všem, za každý komentář ♥