sobota 13. července 2013

♥ Sunbutter

Hotové domácí máslíčko. MŇAM

Rozhodla jsem se připravit si slunečnicovo-sezamové máslo/pomazánku´/pastu. Sunbutter vypadá a chutná podobně jako arašídové máslo. Slunečnice máslo je o 30% nižší obsah tuku než arašídové máslo a je plný vitaminu E a bonus?? Když si ho uděláte sami, je zcela bez konzervantů a přidaných cukrů. Sezam má spousty tuku (bohužel), ale spolu s tou spoustou tuku sníte i minerály (mimo jiné hodně zinku), vitamín E, některé vitamíny skupiny B, omega-6 mastné kyseliny. Mňam. Recept na slunečnicové máslo jsem našla zde ale to bych nebyla já abych si ho nějak nevylepšila :D. Čím si nejraději dochucujete máslo vy? a máte ho raději více slané nebo sladké?

Suroviny:

  • cca 200 g slunečnicových semínek
  • cca 100 g sezamových semínek
  • 3 ČL olivového oleje
  • 3 ČL slunečnicového oleje
  • 1 KL himalájské soli
  • 1 balíček vanilkového cukru nebo PL medu/agave sirupu (sladidlo nechám na vás)
  • 1 mixér (ručně by to asi nešlo :-)
  • 1 lahvičku na máslo s víčkem

Postup:

Tak se do toho pustíme).

  1. rozpálím si telfonku a slunečnicová i sezamová semínka lehce opražím, opravdu jen lehce, neustále míchám aby se mi nic nepřipálilo, cca 5 min pozvolna
  2. vše přesypu do mixéru a přidám sůl a začnu mixovat než semínka pustí olej trvá to cca 3-5 min
  3. když semínka pustí olej a začne se tvořit vlhká hmota přidám olej a cukr nebo jiné sladidlo a dál mixuji cca 2-3 minuty
  4. vznikne mi krásná krémová konzistence, vše přendám do lahvičky a nechám vychladnout, když směs vychladne šoupnu ji do lednice

    suroviny - přidala jsem navíc slunečnicový olej a lžíci medu/ měla jsem jen půlku pytlíčku vanilkového cukru

    opražená semínka v mixéru spolu se solí

    semínka už se těší na mixování :-)

    cca po 1 minutě mixování

    cca po 3-5 min mixování v této fázi přidáme olej a sladidlo)



2 komentáře:

  1. Super nápad...tenhle tvůj recept mně přiměl udělat rubriku co musím zkusit...fakt to vypadá moc dobře..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. moc děkuji))... určitě si máslíčko udělej je šíleně dobré)

      Vymazat

♥ děkuji všem, za každý komentář ♥